| Ensisheim 2018 | |
|
+13eraz Gunray pimclik impactika Warin Roger Super Pierrot METEORPASSION Serge de Faestraets xaar ponyred Léon mc2 meteor-center 17 participants |
|
Auteur | Message |
---|
Léon Membre actif
Nombre de messages : 1378 Age : 76 Localisation : Polynésie française Date d'inscription : 12/08/2014
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Jeu 5 Avr - 6:12 | |
| Ben moi j'y crois, c'est une pratique courante. Mais si on paye à l'avance c'est + sûr. 1 chambre de libre au Demain du Moulaine, je viens d'annuler. J'ai pris la Suite Home en fin de compte (home suite home) Je fais mes resas dès Octobre et puis tous les ans c'est le même cirque : grèves de tous les côtés. ça va s'arranger mais c'est stressant. |
|
| |
xaar Fondateurs
Nombre de messages : 5860 Age : 50 Localisation : Paris Date d'inscription : 07/05/2017
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Jeu 5 Avr - 7:33 | |
| Il,a l’air top cet hotel mais il manque la piscine pour Madame, je reste au moulin. J’irai peut etre diner. |
|
| |
Warin Roger Curateur
Nombre de messages : 4410 Age : 90 Localisation : Beaufays Date d'inscription : 03/06/2011
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Jeu 5 Avr - 7:39 | |
| J'ai vainement tenté l'Hotel du Moulin, habituel... Mais il est totalement réservé à des "ancêtres automobiles" ! Un club local important prioritaire. |
|
| |
xaar Fondateurs
Nombre de messages : 5860 Age : 50 Localisation : Paris Date d'inscription : 07/05/2017
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Jeu 5 Avr - 8:02 | |
| Leon vient de liberer une chambre Roger |
|
| |
meteor-center Super membre
Nombre de messages : 2187 Age : 54 Localisation : Paris Date d'inscription : 24/11/2005
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Jeu 5 Avr - 8:54 | |
| Il va falloir aussi songer au dîner du forum au Bœuf Rouge |
|
| |
Warin Roger Curateur
Nombre de messages : 4410 Age : 90 Localisation : Beaufays Date d'inscription : 03/06/2011
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Jeu 5 Avr - 9:34 | |
| S'il y a un ancêtre, c'est bien moi. Mais l'hôtel du Moulin est réservé par un club d'amateurs de voitures de 1900-1930- |
|
| |
meteor-center Super membre
Nombre de messages : 2187 Age : 54 Localisation : Paris Date d'inscription : 24/11/2005
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Jeu 5 Avr - 9:36 | |
| il vaut mieux réserver au moins six mois avant Ensisheim. J'ai réservé en juin 2017 pour 2018, comme ça sûr d'avoir une chambre. Et je n'ai rien payé d'avance. |
|
| |
xaar Fondateurs
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Jeu 5 Avr - 9:53 | |
| J’ai fait la meme chose resa l’année derniere, je viens d’appeler pour controle il m’avait resa qu’une nuit au lieu de 2 heureusement elle m’a dit pas de probleme, en rajoutant on est complet. |
|
| |
mc2 Fondateurs
Nombre de messages : 6939 Age : 69 Localisation : yvelines Date d'inscription : 28/11/2017
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Jeu 5 Avr - 9:55 | |
| - Warin Roger a écrit:
- S'il y a un ancêtre, c'est bien moi. Mais l'hôtel du Moulin est réservé par un club d'amateurs de voitures de 1900-1930-
s'il y a une priorité lié à l'âge, il faudrait plutôt réserver aux amateurs de météorites de 1492 à 2018 |
|
| |
Léon Membre actif
Nombre de messages : 1378 Age : 76 Localisation : Polynésie française Date d'inscription : 12/08/2014
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Ven 6 Avr - 5:54 | |
| Je ne sais pas s'il est prévu un repas sous tente comme d'hab le Vendredi, mais je suis partant pour le Samedi au Boeuf, ça fait partie du package Bourse. |
|
| |
impactika Fondateurs
Nombre de messages : 11077 Age : 80 Localisation : Colorado Date d'inscription : 29/04/2011
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Dim 22 Avr - 21:01 | |
| Et ou en sont les greves???? Y a t'il des progres? ou des espoirs de progres? |
|
| |
Warin Roger Curateur
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Dim 22 Avr - 21:47 | |
| Chère Anne, Je pense que vous ne reconnaitriez plus le pays qui vous a vu naître... Il semblerait que ce ne soit pas demain la veille. Signé: un amoureux de la France. |
|
| |
Léon Membre actif
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Dim 22 Avr - 22:37 | |
| |
|
| |
Warin Roger Curateur
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Lun 23 Avr - 3:42 | |
| J'ai oublié de préciser que le repas sous la tente aura bien lieu le vendredi. Mais si je me souviens bien, il n'y aura pas de tartes flambées. |
|
| |
xaar Fondateurs
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Mar 24 Avr - 10:58 | |
| Si rien ne bouge |
|
| |
pimclik Membre actif
Nombre de messages : 1647 Age : 36 Localisation : florenville Date d'inscription : 14/11/2015
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Mer 25 Avr - 18:12 | |
| Qui sera présent du forum et quid du covoiturage ?
Personnellement, je pense que j'y serai et que je pourrais prendre en covoiturage départ de Florenville (BE), mais mon épouse doit accoucher le 26 juin... donc bon... 10 jours avant on ne sait pas ce qu'il peut se passer... mais si tout est ok je devrais être la... |
|
| |
Serge de Faestraets Fondateurs
Nombre de messages : 25967 Age : 65 Localisation : Belgique Date d'inscription : 07/07/2006
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Mer 25 Avr - 18:39 | |
| Peut-être... on en profiterait pour refaire le monde dans l'auto, à deux ou trois ! |
|
| |
xaar Fondateurs
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Mer 25 Avr - 18:42 | |
| Moi j’y serai avec madame, mais que deux places dans ma voiture désolé. |
|
| |
Warin Roger Curateur
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Mer 25 Avr - 19:08 | |
| Félicitations... Un garçon ? Florenvillois ? Je débuterai mes vacances. |
|
| |
pimclik Membre actif
Nombre de messages : 1647 Age : 36 Localisation : florenville Date d'inscription : 14/11/2015
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Mer 25 Avr - 21:09 | |
| Merci, ce sera un Florenvillois oui, on va l'appeler "Louis". Vos vacances... à Ensisheim ? ;-) |
|
| |
Warin Roger Curateur
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Jeu 26 Avr - 4:27 | |
| Je passerai à Ensisheim. J'aime bien l'Alsace. |
|
| |
impactika Fondateurs
Nombre de messages : 11077 Age : 80 Localisation : Colorado Date d'inscription : 29/04/2011
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Dim 6 Mai - 20:13 | |
| De la part de Zelimir, surtout pour ceux qui lisent l'anglais, mais je pense que ca vous interessera aussi: 19th “ENSISHEIM METEORITE 2018” Show news for dealers (May 02, 2018)Dear meteorite friends, As already announced earlier this year, the 19th meteorite show is exceptionally and provisionally moved to another nearby building, due to important work being done in the Palais de la Regence where an elevator is being installed. This works will not be finished until early in 2019.This clearly supposes that next year, the Show will by all means take place again in the unavoidable Palais de la Regence Palace to celebrate in a worthwhile manner the 20th anniversary of the Show.Unfortunately, the genuine Ensisheim meteorite, normally in the Regency museum, will not be visible this year, but a life-size plaster cast will be displayed in the Gymnasium hall.The address of the provisional show hall is:Gymnase Communal, 20, Rue des Tourterelles, F-68190 ENSISHEIM.The new “Sports Complex” is located in the middle of a large park, about 250 m (« as the crow flies”) from the Palais de la Regence.The map (see attachment) is showing the Gymnasium location in respect to the Palais de le Regence. Just follow the arrows if you are walking or driving.The previously announced itinerary through the Rue de Colmar is also correct but not advised because of street works.The 2 main buildings (the Gymnasium and the Elisatia halls) as well as the parking places will be clearly signposted.The “Gymnase Communal” consists in a large 40 x 20 m sports hall where all the tables are aligned along the walls and also in two double rows surrounding the middle “Consignment Room” including a small bookshop table.Something resembling the Munich show layout.All tables (still 160 x 80 cm) are equivalent but barely lit by sunlight through skylights so additional lights of your own are strongly recommended. Please bear in mind that only LED bulbs are acceptable, with a maximum power of 100 watt per table. Other bulbs are henceforth prohibited.I will try to arrange the layout of the tables as it was in the main Regency room, respecting as much as possible the presence of the usual neighbors in each case.The new hall is large enough to accommodate all the 2017 participants and about another dozen of possible newcomers.It has always been our policy to give to all past dealers priority when it came to reserving the table(s) they had the preceding year. Those who did not come in 2017 have lost their priority and should consider themselves as “newcomers”.However, since this year we could set up 70 tables in the new hall, I am confident that most of the newcomers who asked for tables will get accommodated. Those of you, who had booked tables in 2017, please tell me quickly whether (or not) you confirm your coming again this year. If yes, specify how many tables you want to rent.I insist that if you cannot make it this year, you should notify me that you wish to cancel. This is very important and absolutely needed so I can immediately assign tables to those who are on the waiting list.Contrary to the regular exhibitors, tables for newcomers are attributed on a “first come, first served” basis. Table specification: The new hall can accomodate 70 tables, all equal in size (160 x 80 cm). Price per table (not per meter !) as in 2017: (1 table = 170 euro; 2 tables = 320 euro; 3 tables = 450 euro; 4 tables = 600 euro). Payment should be done, as usual, at the reception desk.Cash in euros. French checks tolerated, no credit cards.(Note: payment conditions will be reviewed for the 20th show in 2019) For table reservation, just e-mail me: zelimir.gabelica@uha.fr Nobody can enter the Gymnasium hall without badges that will distributed only after payment. All dealers as well as their assistants must absolutely wear their own named badges at all time when they are inside the hall.Badges are attributed on the following basis:1 table reserved = 1 or 2 badges attributed;2 tables, up to 3 badges;3 tables, up to 4 badges,4 tables, up to 5 badges etc.Extra badges (than allowed) can be exceptionally granted for an extra fee of 10 euro.I will need the full names and the country of origin of all the dealers and their assistants as soon as possible, so we can prepare the corresponding badges in time. People without badges are not considered as dealers, cannot occupy tables, nor are allowed to enter the hall on Friday (Dealer’s Day), nor sell meteorites elsewhere within the buildings or over the Gymnasium park.This year Show dates are (as usual, this is the week preceding the Ste-Marie Mineral & Gem show):- Professional day: Fri. June 15: 10:00–18:00 (exclusively open to dealers with badges)- Public: * Sat. June 16: 9:30–18:30 (dealer’s access to the hall possible from 7:30) * Sun. June 17: 9:30–16:30 (dealer’s access to the hall possible from 8:30)Entrance fee* Saturday & Sunday: 5 €* Sunday only: 2 € * Children under 12: free Consignment Tables: = space where organizers & guests coming from far away are offering for sale at a friendly price their “extraterrestrials”.These extra tables are now located in the middle of the hall, the probable “meeting point” for everybody.Those who are interested in renting a small space on those consignment tables, please contact me and, if possible, specify approximately the amount of space desired. Friday DINNER PARTY Starting now, please send me your reservation(s) for the FRIDAY DINNER PARTY (send them only by email, zelimir.gabelica@uha.fr with the number of people, their names and specify the country).This reservation is not a strict control but helps the cooks to prepare the appropriate amount of food.The dinner on Friday June 15, in the Elisatia building, starts at 20:00. (with the possibility to move the tables outside if the weather cooperates). Just like last year, the dinner menu will be a “chef’s special” (to be specified later, or on request) Vegetarian menu possible, but please ask. May I suggest you don’t wait too long before you decide to attend this “unavoidable” and fun event. Let’s say it better: “please hurry up”! Further details on accommodation, maps and traveling indications, hotel list & reservation possibilities, induction ceremonies, food, accommodation, wine sales, lecture(s), Friday Dinner Party etc… will be provided on the official show flyer that will be ready very soon and put on the Ensisheim City web site. We are preparing a warm welcome for everybody attending this “not so ordinary” 19th meteorite show in Ensisheim.Now I am hope to receive news from many of you as soon as possible and I remain at your disposal to provide you with any kind of additional information. Thank you for your interest. My ever friendly regards to everybody. Zelimir |
|
| |
METEORPASSION Administrateur
Nombre de messages : 12732 Localisation : France Date d'inscription : 14/11/2005
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Lun 7 Mai - 16:36 | |
| Mail et résa envoyée |
|
| |
impactika Fondateurs
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Jeu 24 Mai - 19:36 | |
| Ca se rapproche!!!! Dans 3 semaines....... Le voyage est bien complique cette annee, mais je crois que j'ai trouve moyens d'eviter ces ***** trains, je passe par la Suisse. Details plus tard.
Pour les amateurs de thin-sections: Je viens de recevoir une liste des toutes nouvelles TS, je ne les ai pas encore, mais j'ai la liste!!! Maintenant je peux commencer a preparer mon Catalogue. Et beaucoup de TS rares: NWA 2824 Eucrite NWA 2798 L3.2 Norton County Aubrite Pena Blanca Aubrite NWA 10961 Shergottite NWA 6963 Shergottite NWA 7203 Angrite (elle est vraiment rare celle-la) Et bien sur: Allende.
Pour les autres: J'ai maintenant une jolie tranche de Marjalahti et aussi une de Glorieta. Et Gujba, Allende, Murchison, Johnstown, Pena Blanca,........ et beaucoup d'autres. Autrement dit, dites moi ce que vous voulez que j'apporte. Merci! |
|
| |
mc2 Fondateurs
Nombre de messages : 6939 Age : 69 Localisation : yvelines Date d'inscription : 28/11/2017
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 Jeu 24 Mai - 19:54 | |
| |
|
| |
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: Ensisheim 2018 | |
| |
|
| |
| Ensisheim 2018 | |
|